Oferta

 

Tuleje Tapera

Tarcze do kół pasowych w tulejami zaciskowymi – wskazówki dotyczące montażu i konserwacji.

Jednym z możliwych rozwiązań połączenia wału z piastą jest zastosowanie tulei zaciskowej. Takie rozwiązanie oferuje niezliczoną ilość zalet jak np. brak konieczności przygotowania powierzchni w specjalny sposób, wystarczy normalna obróbka tokarska bez szczególnych tolerancji. Przy obciążeniu dynamicznym nie występuje wybijanie bezluzowego połączenia. Istnieje możliwość dokładnego ustawienia tulei w elementach sterowniczych i napędowych, piasty mogą być ustawione i mocowane w dowolnym położeniu. Kolejną zaletą są samocentrujące elementy łączące, które gwarantują bardzo dużą dokładność w granicach 0,02 mm. Instalacja jest wyjątkowo prosta i niewymagająca specjalistycznych narzędzi. Wystarczy przestrzegać kilku kroków:

1. Wszystkie powierzchnie szlifowane, jak np. otwory i powierzchnia boczna tulei zaciskowej oraz stożkowy otwór w kole pasowym należy dokładnie oczyścić i odtłuścić. Następnie umieścić tuleję w otworze koła w taki sposób, aby wszystkie połówki otworów gwin­towanych dokładnie pasowały do połówek otworów nie gwintowanych.

2. Śruby dwustronne (TB 1008-3030) lub śruby cylindryczne (TB 3525-5050) posmarować lekko olejem i wkręcić, ale nie dokręcać ich do końca.

3. Wałek koła pasowego oczyścić i nasmarować olejem, a następnie umieścić na nim koło paso­we z tuleją zaciskową w żądanym miejscu. Patrz wskazówki dotyczące zakładania kół pasowych.

4. W wypadku stosowania wpustu, musimy go najpierw umieścić w wyżłobieniu na wałku. Wpust powinien wykazywać niewielki luz.

5. Następnie przy pomocy klucza imbusowego DIN 911 dociągamy równomiernie śruby (dwustronne lub cylindryczne) do wartości momentów podanych w tabeli.

6. Po krótkim rozruchu (ok. 0,5 do 1 godziny) należy skontrolować momenty dociągu śrub i ewentualnie skorygować je.

7. Aby uniknąć gromadzenia się zanieczyszczeń w szczelinach lub otworach technologicznych, należy je zaślepić smarem.


Podczas wymiany kół pasowych z tuleją rozprężającą należy przestrzegać następujących zasad:

1. Poluzować wszystkie śruby. Odpowiednio do wielkości tulei wykręcić całkowicie jedną lub dwie śruby, natłuścić olejem i wkręcić je do otworów wyciskowych.

2. Śrubę (lub Śruby) wkręcać równomiernie do czasu, aż tuleja wysunie się z piasty koła pasowego. W tym momencie koło pasowe powinno się luźno poruszać po wałku.

3. Koło wraz z tuleją zdjąć z wałka


źródło: www.optibelt.com

katalog

pobierz plik

 
 
51-168 Wrocław | ul.Sołtysowicka 5a
e-mail: darex@darex-lozyska.pl

tel. +48713295079, 713295002, 713295098

 

Strona główna  Firma  |  Oferta  |  Oferta specjalna  Kontakt  

© Darex 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone
projekt i wykonanie: hajime studio